Millers-Oils-Logo

A Millers Oils kenőanyagok magyarországi importőre.

Akik követik weboldalunkat, illetve közösségi média felületeinket, minden bizonnyal jól ismerik már a szegedi Sléberautó munkásságát. A leginkább Toyotára szakosodott műhely, a tulajdonos, Zsolt jóvoltából rengeteg információval szolgált az elmúlt évek során a márka híveinek, felhasználóinak. Zsolt ugyanis minden számára is nyitott kérdésre a legmélyebb részletekig keresi a választ, nem riad meg akár több hetes kutatómunkától, tesztek sorozatától sem. A jó hír, hogy ezeket a meglelt válaszokat, tapasztalatokat épp olyan részletességgel osztja meg, mint amilyen aprólékossággal szert tett rájuk.
Zárójeles ínyencség, hogy a Laptiming műsorának hála, Zsolt ezüst MR2-sét is ismerhetjük.
Jelen sorokat az indikálta, hogy Zsolt nyaralt! 🙂 S ha már nyaralás, miért is ne fogjuk fel azt is egy újabb teszt lehetőségeként? Itt tennénk egy kis kitérőt az olajok viszkozitása felé, mert munkánk során magunk is gyakran találkozunk a beidegződéssel, hogy forszírozott használat mellett, mindenképpen magasabb viszkozitású, “vastagabb” motorolajat kell használni. Ilyen esetben mi mindig elmondjuk, hogy a legfontosabb tényező az, hogy az adott motort milyen kenőanyaghoz tervezték.
Ha egy autó gyári előírásai között, nem látunk például egy 10w40-es ajánlást, akkor jellemzően nem is javasoljuk a 10w50, 10w60-as kenőanyagok használatát.
Ilyenkor tesszük fel a kérdést, hogyha nem lehetne 0w20-as, 0w30-as motorolajokkal versenyezni is, akkor miért szerepelnek a Motorsport kínálatban? De – kedves partnereinknek hála – mára számos saját példával is tudunk szolgálni. Említhetjük akár a Car Competition Racing Team csapatát, mely bajnokként zárta a Zöld Pokolban a 2022-es évet, ahol a hosszútávú versenyeken 0w30-as Nanodrive versenyolajunkkal futott a GT86, vagy akár a PSZA Motorsport Egyesület is ezt a kenőanyagot használja a 208-as Peugeot-k erőforrásaiban a hazai Rallye Bajnokság futamain.
A modern utcai autók esetében tehát – kiváltképp a szaporodó Hybrid erőforrások mellett – hozzá kell szoknunk a 0w20-as, 0w16-os, sőt idővel a 0w8-as motorolajok használatához.
No de térjünk vissza Zsolthoz! A Prius2-es esetében a legtöbb dilemmát a 0w20 és az 5w30-as motorolaj használata okozta, ahogy ez a kérdés több Toyota motor kapcsán is okozott fejtörést a tulajdonosoknak. Zsolt gondolt egyet és az Általa legapróbb részletekig ismert autóval a Millers Oils XF Premium 0w16-os motorolajával kelt útra.
Tapasztalatait a saját szavaival osztjuk meg, mely igen jó betekintést nyújt egy ilyen autó hosszútávú használhatóságába is:

“”Régóta gondolkozom, hogy kellene talán egy újabb Prius. A Prius 2, 8 éve és 126 ezer km óta van velünk, most 310 ezer van benne. 15 ezer km-el ezelőtt kapott a motor egy revíziót/nagyjavítást, az aksi pedig Zsuffa Béla segítségével újult meg. Akik nem vezetnek hibridet, mindig kérdezik, hogy autópályán is bír menni? Hegyre ugye lassan megy csak fel? Biztonságos? 2400 km-t vezettem le most, 30-39 fokos melegben, a maximális 450-500 kg terheléssel, klímával. Ebből 1500 km volt 130+ sebességgel autópályán, a többi hegyen-völgyön, és volt pár 100 km igen durva szerpentin is. Átvágtunk Albánia hegységein le a Jón-tengerig. Hazafelé az 1100 km a pihenők levonásával 13-13,5 óra volt, közel másféllel gyorsabb mint a GPS szerinti idő, ahol lehet, toltam neki, a BMW-k vágták az utat előttem. Tehát a Hibrid alkalmas erre. És ha az “öreg” P2 bírja, akkor a többi mégjobban. Az átlagfogyasztás 5.7 volt sima 95. Érdekes, hogy visszafelé is, amikor 10%-al gyorsabb voltam, így a magyar benzinről már biztosan tudom, hogy sz.r. A motort kicsit továbbfejlesztettem, ha már szét volt szedve, akkor a hengerfej kapott egy óvatos portolást is, meg egy nagyon Japán továbbfejlesztett gyűrűszettet, és kézihónolást. Kicsit a futómű is javult az ultrakönnyű kerekek, és a szélesebb nyomtávnak köszönhetően. Volt most alkalom, hogy teszteljem a Millers 0w16 !!! olajat is. 9500 km-t mentem vele, amiből az utolsó 2400 ez a nagy túra volt. 5mm-el van lejjebb az olajszint…Így minden tévhit megdőlt, és az a vita is le van zárva, hogy 0w20 vagy 5w30, a vita okafogyottá vált. “Nem a víz a hibás, ha a kacsa nem tud úszni”. Szóval marad a P2.””

Köszönjük szépen a Sléberautónak! 🙂

Megjegyzés:
Magunk mindig a gyártói előírásokhoz való igazodást javasoljuk, melyben örömmel segítünk minden érdeklődő számára! 🙂

Kosár0
Nincs termék a kosaradban!
Folytatom a vásárlást
0